Sooner or later it's over

Gårdagskvällen började inte bra men slutade betydligt bättre.

Jag sitter och pratar i telefon på bussen på väg ut till Maija. Glömmer helt bort att jag ska trycka på Stopp-knappen, och råkar trycka en sekund försent. Busschaufören fattar inte att nån ska av så han forsätter åka. Jag skyndar mig fram till honom och frågar lite generat om han kan släppa av mig. Som tur är är han snäll och stannar. Jag ler tacksamt mot honom, men när bussen väl åker därifrån blir det några svordomar, skrik och sparkar i backen. Arg och förbannad är det bara att börja gå hela vägen tillbaka.  

Men kvällen hos Maija var i varje fall jättetrevlig, alla härliga människor samlade på en plats.
Det började med tjejmiddag och vi åt, snackade och hade det mysigt. Maija hade lagat riktig god mat, dessutom efterrät. Ett stort plus i kanten! Lite senare på kvällen kom även Ludde och Johan, då blev det spel och en enorm godisskål åkte fram. Vid två/halv tre tror jag alla åkte hem, och då återstod jag och Linda som skulle sova kvar.  

När jag vaknar på morgonen ringer dom från jobbet. Det är kris och jag måste komma ner om jag kan.  
Det går ju inte bussar så ofta därifrån skogen, men som tur är gick det en som jag kunde ta.
När jag kommer till Gnesta är det bara att gå hem och byta om, sedan ner till cafeet.
Men det är okej. Jobb betyder pengar, så jag klagar inte.

Ikväll blev skummpartyt på Tullen dissad för en lugn och skön hemmakväll. Visst lät det kul, men njaa.. Orken var sådär och kvällar som den här behövs ibland. Det har blivit lite innebandy med Martin på altanen, sen film och godis. Familjen sitter och kollar på någon rulle nu, ska palla mig till soffan och sällskapa dom.   

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0