Som i två olika världar.

Idag är det första advent och jag verkligen älskar när de första julsakerna dyker upp i huset, så mysigt så! Och lukten av lussekatter i hela huset gör förstås det hela ännu bättre. Ikväll har det blivit middag med familjen och sen adventsfika med lussebullar, pepparkakor och glögg.

Som vanligt kommer söndag-ångesten så här på söndagkvällen. Ytterligare en helg har gått och mina skolböcker har inte varit framme en sekund. Det får gå som det går helt enkelt.

Helgen har varit skön, en riktigt bra sådan. I fredags blev det först Idol, godis och mys med Lina här hemma. Efter Idol drog vi hem till Peppe och kollade på film med killarna.  
På lördagen (ja även söndag) väntade jobb på morgonen. Lite segt att gå upp så tidigt efter att ha somnad vid 4, men det var helt okej. Humöret var för ovanlighetens skull på topp och det var en skön dag nere på cafeet. Efter jobbet fick jag skynda mig till matchen. Det blev årets första seger på hemmaplan, 7-2 spöade vi Strängnäs med! Riktigt kul var det att spela.
Efter matchen åkte vi hem till Lina alla tjejer. Där blev det god middag och massa prat om gamla roliga minnen ifrån freja-tiden. Trevligt var det :)  Några åkte hem och tillslut var det bara jag, Lina och Linda kvar. Fick sällskap av Jörgen, Micke och Peppe som kom ut lite senare och det blev ytterligare en till filmkväll.

Nu funderar jag, matte eller sängen? Vet vad som borde göras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0