med förfärlig musik i bakgrunden

Just nu är det tvättning och städning för fulla muggar som gäller här hemma. Tydligen måste huset skina innan vi åker och allt som ska med måste ju tvättas. Förstår inte riktigt paniken mina föräldrar har, det är ju faktiskt några dagar kvar.   
Imorse var i varje fall jag och pappa ute och körde en runda. Går bara bättre och bättre, och nu börjar jag faktiskt få snitts på backningen också. Efter det körde vi till mossen för att springa en runda. Pappa lurade med mig på en runda som han sa var 5 km, men i själva verket var den 6,7. Gaaah! Har nog aldrig sprungit så långt. Jobbigt var det kan jag lova, speciellt när man har noll kondis. Det var riktigt lerigt där vi sprang i skogen och jag råkade trampa ner i en stor ler-pöl. Båda benen blev helt bruna! Usch, kände mig som ett ler-monster när vi sprungit klart. 

När vi åt lunch hade vi ett lite roligt samtal. 
pratar om mammas fest... 
pappa - Jag vägrar att ha en glittrig hatt på mig. Men vi har ju det där vita silver-sprejet, det kan jag ha. 
mamma - Menar du snösprejet? Vad ska du ha det till? Leka snögubbe?
pappa - Nej, jag kan spreja vikingamössan. 
jag - Va? Ska du ha en vit vikingamössa på ett coktailparty?

sen pratade vi om frisyrer...
jag - Vi ska väl ha några fina frisyrer, Hanna ska fixa det. 
pappa - Jag ska också ha en häftig frisyr, tror jag ska ha negerkrull. Kan man gå till frisören och fixa det?
jag o mamma - Neeeej.
pappa - Hur gör negrarna då?
jag - Dom föds med det.
pappa - men då kan vi ju bjuda ----, han har ju negerkrull!
mamma - När blev det här en negerfest? 

Kanske lite svårt att förstå, men roligt var det. Pappa är inte riktigt klok ibland =P 

Idag åker H till Göteborg. Hon var här en liten stund i går kväll, men hoppas verkligen hon hinner komma hem innan jag åker. Dom kommer hem på tisdag och det är dåligt väder, hoppas hoppas! Annars kommer jag inte träffa henne på 3 hela veckor...
 

4, 3, 2, 1, GO! Nedräknigen har börjat :) 


Kommentarer
Postat av: hanna är i göteborg

hello sunshine! jag sitter här på vårat underbart fina hotell och läser din blogg, och jag kan inte låta bli att skratta för mig själv när jag läser det du skriver. din pappa är ett skämt! ;) jag saknar dig redan snutt! ( jag och madde har redan skämt ut oss totalt, tog nog inte mer än en timme kan jag erkänna. suck!) KÄRLEK!!

2007-07-01 @ 16:48:22
Postat av: Maija

HAHAH jag garvar ihjäl mej. Du är så kul. Vi måste ses innan du åker! Imorgon eller på onsdag. :D

2007-07-02 @ 19:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0