tjuvlyssnat.se

Copper & co, Sundsvall
En kille ~19 och en tjej ~18 står och hånglar.
Killen: Jag klarar inte mer, jag vill ha dig. Ska vi inte gå in på toaletten?
Tjejen: Jag kan inte, det är liksom fel tid på månaden?
Killen: Men vi är ju lediga imorgon?!

Gågatan, Östersund
Två damer ~70 går på stan. Båda har basker. Dam 1 har rullator.
Dam 1: Du springer ju ifrån mig!
Dam 2: Du måste snabba lite på stegen, annars håller man sig inte ungdomlig!
Dam 1: Jaha, är du så ungdomlig då?
Dam 2: Jaa, jag motionerar ofta. Och så köper jag ju mina kläder på Hennes och Mauritz!
Dam 1: Jamen då förstår jag varför du klär dig som en tant. Det är ju på det där Onoff alla köper sina kläder nu för tiden!

Utanför Söderstadion, Stockholm
Hammarby har precis förlorat mot Elfsborg och Söderstadion töms på besvikna supportrar. En pojke ~3 och hans mamma ~30 tar sig fram i folkmassan.
Supporter i vimlet (högt och argt): HORA!
Pojken (glatt härmande): Hora!
Mamman (snabbt): ?Mora? sa han, det är en stad i dalarna.

Djurgårdsfärjan, Stockholm
En flicka ~4 står hand i hand med vad som verkar vara hennes styvfar ~30.
Flickan: Varför kan inte mamma lämna mig på dagis?
Mannen börjar svara något svävande.
Flickan (avbryter): Nej just det, hon HAR ju jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0