Försöker skapa julstämning

Vet inte vad som har hänt med mig. Det är den 3:e december, tre veckor kvar till
julafton och jag är faktiskt klar med så gott som alla julklappar. Inte riktigt, men
nästan nästan. Bara någon liten detalj kvar att fixa. 
Det känns skönt att vara tidigt ute för en gångs skull. Visst, jag håller med dem 
som säger att det är mysigare att handla klappar närmare jul då det är bättre
stämning och så. Men stressen och paniken, den hatar jag! Så jag är glad och
stolt över mig själv att jag inte är ute i sista sekunden det här året också.

För övrigt så kändes det underbart att vara i skolan igen, jag skojar inte.
En lektion, några timmars hål, en lektion, sedan slut. Mycket bättre än jobb.

Sitter nu och väntar på att mamma ska komma hem från stallet och att Micke ska
sluta jobba, vill ju ha lite sällskap här i huset. Under tiden ska jag röja upp i köket
och städa nerevåningen, det har jag lovat mamma. Är jag inte en snäll dotter?


Kommentarer
Postat av: L

Ojo, du kommer säkert få jätte mycket julklappar bara för att du är snäll en gång om året precis lagom till jul ;)

2008-12-03 @ 18:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0