Nu är det jul här i vårt hus

Här hemma har julen börjat firas in lite smått. Julmusiken dånar just nu från sterion,
mamma skriver julkort och jag slår in julklappar. Snart ska glöggen, pepparkakorna
och lussebullarna fram också. Lovley. För att vara den 15 december har jag faktiskt
riktigt bra julkänsla i kroppen. Och precis som alla andra år längtar jag till dopparedan.

Idag hade vi svenska prov i skolan, ett konstigt sådant. Så det var inte speciellt förvånande
att ungefär halva klassen var "sjuka". Jag åkte i varje fall dit och gjorde mitt bästa, trots att
jag nog aldrig pluggat så dåligt till ett prov.
Efter skolan åkte jag till Hannas skola för att bli fixad och leka lite modell till deras projekt-
arbete. Det är kul att bli ompysslad, få en cool frisyr och en snygg sminkning. Men att posa
framför en kamera det har jag aldrig varit någonting jag gillar. När vi var klara tog jag och
Hanna en tripp in till stan. Vi gick runt lite bland affärerna och tog sedan en fika. Och självklart
kommer man aldrig hem tomhänt från en runda på stan, denna gången blev det lite klappar
som jag handlade åt mamma samt juliga underkläder.

Imorgon är jag ledig. På fredag slutar vi äntligen skolan. På lördag kommer Martin hem(!)
Det här kommer bli en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0