It's a beautiful day, don't let it get away

Jobbet idag gick hur lätt som helst.
Visserligen så räknade jag varje minut som segade sig fram,
men det kändes i varje fall bra.
Jag blev inte irriterad på de otrevliga kunderna som kom in.
Jag skrattade när jag spillde ner hela mig med mjukglass.
Och jag log medan jag plockade disk och torkade äckliga bord.
Idag var sista dagen på jobbet, och ingenting kunde få mig på dåligt humör.
Kändes så underbart att gå ut genom dörren idag
och veta att jag inte ska tillbaka dit en enda dag till :)

Ikväll har jag varit i Trosa med familjen.
Mamma och pappa firar nämligen bröllopsdag,
så vi åkte upp allihopa för att äta middag tillsammans.
Åt jättegod mat på fyrhuset och sedan gick vi runt lite och kollade lite båtar och sånt.
Trosa är verkligen mysigt.

Vad vi kom på när vi satt där,
var att det är nog sista gången på länge som vi gör något alla fyra.
Nu åker jag iväg och efter det flyttar Martin till Mora i tre år.
Känns faktiskt ganska sorgligt.
Nu är det mindre än en månad kvar tills han åker.
Kommer bli så tomt här hemma,
och kommer sakna honom enorm mycket.

Men men, något roligare.
Nu är det snart dags, dan före dan före dan..
Imorgon måste jag verkligen ta tag i packningen och allt.
Börjar få lite panik över att det är rätt mycket som måste fixas.
Men det får lösa sig imorn :)


Nu ska det sovas, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0