Miss Chiquita

I tordags var jag ute på äventyr i Stockholm tillsammans med Nikolina från IUM,
min gamla praktikplats alltså. Hade lovat att ställa upp som Miss Chiquita eftersom
dom behövde göra en liten film. Ni vet Chiquita, banantjejen alltså. Så jag, Nikolina,
videokameran och den blå/gula volangklänningen tog en hel dag i Stockholm för att
åka runt och samla lite använtbart material på film.
Till en början var det rättså pinsamt att gå omkring med frukthatt på huvudet och bli
totalt uttittad av folk, men efter ett tag blev det bara roligt att leva sig in i rollen som
Chiquita. Vi filmade i lite olika butiker, i ett stort köpcentrum och på friskis & svettis,
och mitt uppdrag var att le, se glad ut, vinka till kameran och dela ut chiquita-smoothies
till alla. Riktigt roligt!
Större delen av tiden filmade vi i inget mindre än Mixmegapol studion, det var jätteroligt
att komma dit och se hur radio går till live. Vad jag inte hade räknat med var att jag skulle
vara med i radio(!) Dom ber mig sätta mig vid micken och innan jag vet ordet av var det
direkt inspelning och jag var med i mixmegapol. Jag fick panik och hela interjuven gick åt
helvete, haha.
Men för att sammanfatta dagen var det grymt roligt, och en bra erfaranhet. Motvilligt lägger
jag här ut en bild på mig, som Miss Chiquita.


(obs. hade blåa pumps när vi var ute och samplade,
stövlarna var bara för regnet)


Ikväll är det dags för fest med temat Hollywood ute i Wattrangsborg,
hoppas på en mycket rolig kväll. Jag är i varje fall sjukt taggad :)

Micke åkte precis iväg nu, han och Peppe skulle iväg till Nyköping
för att handla lite kläder inför kvällen, själv kände jag att jag inte riktigt
hade tiden att följa med, dessutom har jag ju redan en ny klänning
som hänger och väntar i garderoben.
Men ska väl i varje fall ta en dusch och sen sätta på mig lite kläder,
kan ju inte sittaoch slöa i sovtröjan hela dagen, även om det vore
väldigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHAH vad sööööööööööt! :D

2008-11-01 @ 15:08:31
Postat av: Josse

V, jag döör! xD Vad söt du var! Men vad sa du i radion då? :P Haha, någon har en massa att berätta imorgon!

2008-11-02 @ 14:15:58
URL: http://degeryd.blogg.se/
Postat av: Mallan

Haha gumman du ser ut som en tant :D <3

2008-11-03 @ 19:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0