Varför snö nu?

Det kom mågra snöflingor tidigare, tänker vintern vara tidig i år eller?
Hoppas inte, jag vill ha värme.

Igår var det först jobb som gällde. Långt borta i Barkaby. Jag fick vara
i affären PC-city och snacka lite med kunder om det nya XBOX spelet
Lips. Rätt roligt, men efter fem timmar var man lagom trött.

När jag slutade var det bara att gå till bussen, ta bussen in till Barkaby,
åka tåg till Stockholm, byta till Södertäljetåget, hoppa av i Östertälje och
ta bilen till Maija. Lite lång resa kanske.
Men det var det värt. Hemma hos Maija blev det födelsedagsfirande.
Det bjöds på smörgåstårta, pastasallad och så till efterrätt annanspaj,
mycket gott. Det blev lekar och en massa prat. Själv höll jag mig nykter
eftersom jag dels hade bil och dels var för trött för att hänga med ut,
men det är rätt kul det med och se alla andra så där flummiga och roliga.
Var iaf en mycket trevlig kväll som Maijsan hade ställt till med.

När jag kom hem åkte jag förbi och hämtade upp Micke som följde med
hit. Vi kollade på våran kära High school musical och sedan somnade vi
gott. Idag har vi bara gjort så lite som möjligt, tittat på tv och fixat lite i mitt
rum. Söndagar är sköna dagar det.



When we're good, everything's perfect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0