Tjäna pengar på att träffa idoler

Lina gick precis härifrån, hon skulle iväg på innebandy och tyvärr har jag alldeles
för mycket plugg för att följa med. Kvar ligger Linda och sover djupt nere i min säng,
tröttare människa finns seriöst inte! Igår blev det bara lugnt, vi badade bubbelpool,
kollade film, tjockade oss med godis och snackade skit. Riktigt skönt och mysigt.

Fredagskvällen var något utöver det vanliga. Planen var att åka hem efter praktiken
och bara ta det lugnt med tjejerna. Men icke! Vid 2-tiden så ringer det från en
eventbyrå som jag tagit kontakt med, och de frågar om jag har lust att hjälpa till och
jobba på kvällen. Javisst det kunde jag ju ställa upp på. När tjejen i telefonen sedan
säger att det är Idol jag ska jobba på blir jag eld och lågor.
Kvällen blev i varje fall så sjukt rolig. Vårat jobb var att innan Idol och i pausen få publiken 
att köra rockband, som är en typ av gituarr hero. I början var det lite svårt att få upp folk
på den lilla scenen så då fick vi börja rocka loss själva, men efter ett tag började en kö
att bildas. Vissa var grymt duktiga.
Förutom det fick vi självklart kolla när de spelade in Idol och dessutom fick vi röra oss
backstage bland alla Idolerna, kändes helt overkligt att stå och snacka med personer
man i vanliga fall bara ser i TV! Fick även syn på Niklas Vikegård och hann med ett 
litet snack med honom också. Sjukt bra fredag :) 



Tråkigt nog hade jag inte kameran med mig.
Men här är iaf två tjejer som sjöng grymt bra.



Får se vad det blir av den här söndagen, antar plugg, förmodligen en springtur och
sen självklart kvällen framför One tree hill och gossip.
 
Nu vaknade precis sömntutan, så ska dra mig härifrån.

Kommentarer
Postat av: Linda

För det första så är jag grymt avundsjuk på din fredagkväll. För det andra så sov jag på dagen för jag sov så dåligt under natten eftersom att vissa (jag nämner inga namn Vivvan) tog så fruktansvärt mycket plats ;-)

2008-10-19 @ 20:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0