Falun

Helgen har spenderats i Falun för att kolla på innebandycup & träffa min kära bror.

På fredagen packade vi bilen och åkte iväg direkt när jag kom hem från skolan.
När vi kom fram vid halv 9 tog vi in på det fina Scandic-hotellet vi bodde på,
och skyndade sedan bort till innebandyhallen för att hinna till den första matchen.
Vi hade aldrig sett Martin spela med det nya laget innan och hade ingen aning om hur de var.
Redan efter 5 minuter såg det ut som en katastrof, och vi tänkte vad är det här för nått?
Matchen gick inte direkt bra och vi antog att de förmodligen inte ens skulle ta sig vidare ur gruppen.

Efter matchen var klockan ganska mycket så det var bara att gå tillbaka till hotallet och sova.
Hanna och jag hade ett eget rum och mina föräldrar ett vägg i vägg med oss.
Det var tidig uppgång på lördagmorgonen, redan klockan 7 ringde klockan!
Vi gick då ner och åt den gudomliga frukosten, finns inget godare än hotellfrukost.
Sedan bar det av till hallen, där laget den här dagen skulle spela 3 matcher. 

På lördagen var det som att se ett helt annat lag spela, de var grymt duktiga. 
De vann resterande matcher i gruppspelet och gick segrande ur gruppen. 

Förutom innebandy på lördagen tog jag och Hanna en tripp in till stan. 
Gick omkring lite bland affärena och handlade lite små saker. 
På kvällen gick vi in till stan igen, den här gången följde även Martin med. 
Hade lite problem med att hitta någonstans att äta där,
men tillslut så hittade vi en riktigt god grekisk restaurang.  
Efter maten gick vi och köpte godis sen spenderades resten av kvällen på rummet.
Hur underbart som helst att umgås med honom igen!
Och med Hanna med blir det ju inte direkt sämre :)

På söndagen väntade finalspel, först semi sen final.
Båda matcherna gick jättebra, och killarna vann hela cupen.
Lyckad helg i Falun med andra ord.



Måndagar är alltid sköna med bara två lektioner på schemat.
Idag så hoppade jag över handledartiden där vi ändå alltid bara bråkar,
och tog istället kvart i 12 tåget hem, riktigt skönt.

När jag kom hem åkte jag och mamma till färgaffären.
Försökte välja ut några tapeter till mitt rum, men snacka om svårt det är.
Finns hur mycket som helst att välja på, kommer aldrig kunna bestämma mig.
Jag & min vanliga beslutångest.

Nu ska jag sätta igång med lite plugg, ska försöka plugga resten av kvällen.
Eller ja till Micke slutar träna, då ska jag med honom hem. 

Och imorn blir det ledigt :)

Kommentarer
Postat av: hanna

jag väntar med spänning på bilderna Vevan!

bästa helgen på väldigt länge <3

2008-09-16 @ 09:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0