second place is the first loser

Dagen började inte direkt bra för mig idag.
På grund av idiotiska tågtider var jag tvungen att åka 8,
fastän vi börjar vid 10 i 10.
Träffade Hanna på stationen när jag kom fram.
Istället för att sitta själv kvar och vänta i över en timme,
så åkte jag med henne mot Stockholm.
Hoppade av i Tumba för att byta tåg och åka tillbaka.
Men på vägen tillbaka, gå inte det där jävla tåget sönder!
Jovisst, så det är bara att sätta sig på ersättningsbuss.
Kommer dessutom försent till centrum och missar bussen till skolan.
Det är alltså bara att börja gå, fort som bara den.
Kommer försent till lektionen, helt svettig dessutom.

Var skapligt arg när jag kom fram.
All den här mödan för ingenting.
Hade lika gärna kunnat ligga kvar i sängen och sova,
nu när jag ändå kom försent.

Det var en lång skoldag, den allra längsta.
Kom hem vid femtiden.
Ställde mig och lagade middag på en gång.
Riktig lyxmiddag: fläskfilé, italiensk pasta och tzatsiki.
Synd bara att ingen var här och fick smaka :)

Nu ska jag börja packa tänkte jag.
Imorgon drar vi till Falun över helgen.
Upp och hälsa på Martin och kolla när dom spelar cup.
Ska bli så roligt att träffa honom igen!
Dessutom har jag fått Hanna med mig också.
Eget hotellrum och allt har vi.
Ska bli jättemysigt med en helg tillsammans.


adios amigos!
Fortsättning efter helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0