I want this moment to stay forever

Söndag till måndag var det ett dygn i skogen som gällde för mig Malin och Malin.
Det gick väl helt okej.. fast kallt som fan, miljoner mygg och svårt att sova.
Riktigt läskigt att ligga i ett mörkt tält på en öde ö och känna sig allt annat än trygg.
Usch för tältning!
Fast annars var väl projektarbetet och vildmarkslivet rätt skojj.
Vi paddlade runt ön, gick omkring i skogen, letade svamp, byggde koja,
gjorde ett försök till att fiska, högg ved, tände brasa och grillade korv.

Idag var vi då tillbaka i skolan och hade bara en lektion.
Vi filmade till wendela runt hela lektionen och jag och Malin fick vara filmproducenter.
Trodde det skulle vara roligare, men gick i princip ut på att bara kolla att kameran var rätt.
Efter tre timmar med miljoner omtagningar fick vi äntligen sluta för dan.

Nu har jag kommit igång med rummet på allvar.
Idag har jag plockat ut alla Martins saker ur rummet och gått igenom garderoben.
Snacka vad mycket skit han hade där inne! 
Imorgon ska jag och mamma upp till IKEA och kolla lite möbler och andra prylar.
Hoppas jag hittar det jag letar efter. 

Ingen skola imorn alltså, och ingen skola på torsdag heller.
Då ska nämligen klassen ut i skogen och kolla stenar. 
Rätt skön vecka med andra ord, endast två lektioner på fredag återstår. 

Nu ska jag se om jag klarar de sista matteuppgifterna.
Om inte blir det sängen som gäller!



Redo att paddla iväg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0