"Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur"

Första dagen på sportlovet och vad har jag gjort? Inte ett skit. Eller jag har väl varit rätt aktiv
här hemma då jag har städat, skurat toaletten, pluggat lite matte och börjat packa lite smått
(trots att det är 10 dagar kvar). Har även fått ihop mitt CV och börjat jobb-letandet. Jag hatar sånt,
och jag är dålig på sånt. Men om jag minns rätt så lovade jag mig själv för några månader sen
att "till sportlovet ska jag ha hittat ett jobb" . Har jag hittat ett jobb? Nepp. Har jag letat? Nepp.

Imorgon ska jag ner till Posten, han bad mig skriva ner några rader om mig själv och komma
förbi, så det ska jag göra. Sen är det bara att hoppas och fortsätta leta.

Usch, jag vill inte börja jobba. Får panik när jag tänker på att studenten är om bara 3 månader.
Har ingen aning om vad jag ska göra sen eller "vad jag ska bli när jag blir stor". Vill bara vara
barn och slippa tänka. Kan inte Pippi dela med sig av sina krumelurer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0