Från gottegris till träningsfreak?

Det här har verkligen varit en helg full av med träning och motion. På lördag morgonen först
långpromenad med min far, därefter innebandy match som jag helst inte talar något mer om.
Så dåligt gick det! Martina kom sedan på den smarta idén att åka skridskor, så lördagskvällen
spenderades i ishallen där jag, Linda, Maija, Martina, Micke och Emil spelade hockey, lekte
lekar och hade skridskoskola i säkert över två timmar. Kul var det. Och vi har satt upp ett mål,
lära sig åka skridskor bra tills sommarn.
 
På söndagen var det dags - min första fotbollsträning på 5 år (tror jag). Jag var rätt nervös innan,
men shit vad kul det var att spela igen. Det började hårt direkt, vi sprang långt, långt innan och jag
kände mig död innan själva träningen började. Vi spelade bara tvåmål en hel timme. Visst kände
jag rätt ringrostig, men åå det var superkul! 

Nu har jag skaplig träningsverk! Kan med nöd och näppe röra mig. Frågan är vad jag ska göra idag. 
Träna innebandy ikväll eller spara mig till fotbollen imorn? Gymma med Linda? Simma, gå promenad
eller kanske bara vila? Hmm.. Jag är verkligen lat när det gäller att komma igång med tränandet, men 
när jag väl har börjat vill jag röra mig hela tiden. 
 
Nej nu ska jag få på mig lite kläder, ta mig i kragen och göra nått vettigt av dagen. Plugga är nödvändigt.
Måste även ner och köpa revybiljetter till mig och Maija, vi tänkte gå på fredag :)

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0